Zomervakantie 2021 2 augustus

20 november 2021 - Ootmarsum, Nederland

Vandaag gaan we dus fietsen. We hebben een route uitgezocht, maar de batterij van de fiets is niet goed geladen, dus we snijden wat af. Toch zo’n 25 km gefietst en dan maar boodschappen doen in DL, dat is hier maar 10 km vandaan! Ze hebben bij Lidl of Rewe niet veel keuze uit bier, dus ik vraag de kassamedewerker even waar dat dan wel kan. Kaufland of Marktkauf. We houden centrum west aan en komen bij de Marktkauf uit. Keuze zat, een redelijke groot winkelcentrum. Voor Patrick wil ik krat Gösser Radler meenemen, maar op de plaats staat echt ander bier. Twee sixpacks kan ik nog net meenemen, en dan is het er niet meer. Ter plaatse eten we wat en dan weer terug naar de camping.

’s Avonds zitten we binnen, want het koelt flink af als om 21:30 uur alles ineens donker is. Alle elektra weg. We hebben de nachtschermen al naar beneden, dus echt pikdonker. Herman heeft altijd een zaklamp mee, dus op de tast en dan naar buiten. Het is overal donker, dus we lopen wat verder. Alle campeerder staan dan buiten. Blijkt de eigenaar net naar huis te zijn gereden, en waarschijnlijk heeft die de verkeerde schakelaar omgezet. Hij wordt gebeld en binnen no-time is er weer stroom. Toch een rare ervaring, alles donker….