Vakantie Lorch 22 juli t/m 8 augustus Assmannshausen

29 juli 2017 - Assmannshausen, Duitsland

Zaterdag 29 juli.

Vandaag zal het 28 graden worden en regen wordt nog even uitgesteld. We plannen om in ieder geval naar Kiedrich te rijden, het lichtjesfeest in Mainz slaan we over, want dan moeten we tot 22:00 uur wachten en dat duurt te lang.

Dus we rijden over de B42 richting Rudersheim, maar komen dan langs Assmannshausen. Herman heeft deze week al een paar keer gezegd: "hier is ergens een kabelbaan naar boven, ik weet het zeker". We rijdens het stadje in vanwege de mooie oude hotels, die langs de weg staan. Via een smal weggetje rijden we door het kleine centrum naar boven en parkeren op de daarvoor bestemde plaats. Naar beneden lopen gaat dus makkelijk. Herman ziet een bordje Seilbahn staan er loopt erop af; effe kijken. Ik vraag of hij naar boven wil, want ik weet dat hij daar niet al te dol op is, zo' n stoeltjeslift. Maar, hij wil wel naar boven. Er zijn verschillende mogelijkheden: alleen omhoog, maar lopend omlaag (nee), omhoog en dan met een kabinebaan naar beneden, maar dan kom je in Rudersheim uit (nee), omhoog met stoeltjeslift, dan de kabinebaan naar Rudersheim en daarna met de boot terug naar Assmannshausen (nou nee, dat is ons te duur). Dus dan maar een heen-en-weer kaartje.29 juli 1 019 bij de Sessellift

Boven aangekomen is er vanalles te zien en via rode routeborden 29 juli 1 028 routekaart bovenkom je een heel eind. Eerst kom je langs een dierenweide en het Jachthuis/hotel. Daarna kun je via de weg naar het Niederwald Denkmal, wat we dan ook doen. Het is zo'n twee kilometer de weg volgen en dan zien we een imposant beeld, wat hoog boven de mensen uittoornd. Wat het voorstelt weten we niet, maar het heeft te maken met een oorlog eind 19e eeuw en is door Keizer Wilhelm laten plaatsen. Het is er druk, want we hebben al bussen zien stoppen bij het Jachthotel, maar vooral Japanners en Duitsers, weinig Nederlanders die daar rondlopen. 29 juli 3 005
Na hier van het uitzicht te hebben genoten: Rudersheim en Bingen, volgen we de andere weg door het bos terug. Daar is ook nog van alles te zien. Dus foto's en filmpjes genoeg.29 juli 4 002 ruine
We hebben ruim 2,5 uur gewandeld en gaan dan via de stoeltjeslift weer naar beneden. Nog even wandelen in Assmannshausen en dan moeten we stijl naar boven om de auto te halen. Ik ga zitten, effe genoeg. Herman haalt de auto wel.
Omdat het vlak bij de uitgang van de stoeltjeslift is, komt er een hele stroom mensen voorbij. De plaats waar ik zit is omgeven van oude, mooie gebouwen.juli 29 5 012
Dan is het tijd om terug te gaan. Nog even wat boodschappen (en wat lekkers voor zondag) en dan gaan we naar de camping. Deze is al weer aardig volgestroomd. Natuurlijk, Duitsland heeft dit weekend vakantie gekregen en van allerlei campeermiddelen worden opgebouwd. Sommigen zullen een nachtje blijven, anderen blijven een paar dagen, zoals onze buurman, die gitaar speelt (maar wel een beginner). Hij heeft een slaapcabine van een vouwwagen opgezet en je kunt zien dat het een klusser is. Hij heeft een hoekje van de bank als inplugger voor zijn laptop, autoradio erin, een box en wat meer zij.

1. Marjo:
    11 augustus 2017
    poe wel veel wandelen. Mooi is t wel