Vakantie 2020 Drenthe 11-09

11 september 2020 - Wezuperbrug, Nederland

Vrijdag 11 september 2020

Weer een mooie dag om te fietsen. Gisteren uitgestippeld een route, welke we nog niet gehad hebben en 43 km. lang, dus goed om te doen.

We rijden naar Schoonloo en zetten de auto bij een camping op de route, richting nr. 87.

Lange stukken door bos en velden, mooie dorpen en weer hunebedden, maar dan anders. We fietsen in Zwinderen over camping de Roompot.

Zwiggelte Roompot (5)

Het is de laatste dag, dus als we in Borger aankomen eten we daar een lekker broodje, ik een broodje gezond, en gaan nog even naar de AH om daar wat Groningse Gehaktballen te kopen, want bij de Coop  heb je kans, dat de voorraad al op is…

broodje gezond

De laatste km’s van de vakantie, prachtig, zonnig weer en volgende week komen er nog wat hete dagen aan. Wellicht dat we dan nog wat fietsen, we zien wel.

’s Avonds eten we bij eetcafé De Haven. De eigenaresse vertelt hoe het gaat sinds de Corona uitbraak., en wat er nu mogelijk is. Qua terras wil ze niet uitbreiden, dat wordt te druk. De grote zaal, waar normaal 250 mensen in kunnen, wordt niet meer gedaan. Een lopend buffet, corona-proof, staat volgende week op de planning voor 75 personen.

De Haven (4)

Ik bestel de varkenshaas met roomsaus en er komt een schaaltje gezond op tafel. Een Dame Blanche als toetje gaat er goed in.

En ons koolmeesje komt weer kijken,,,

koolmees