Vakantie 2020 10-09

10 september 2020 - Gees, Nederland

Donderdag 10 september 2020

Vandaag via Fietsennetwerk een prachtige route uitgezocht. Het wordt mooi weer, maar we fietsen eerst naar Wezup om daar de route op te pakken. Deze is oorspronkelijk 34.9 km. maar we hebben uiteindelijk 45 km. gefietst, blijkt op het eind.

In Wezup zijn ook de oude boerderijen, zoals er in kleine plaatsjes zoveel te zien zijn.

We komen in Aalden, waar we de vorige week zijn weggespoeld, toch uit bij oud Aalden, dus nu maak ik de foto’s.

Onderweg (3)

We komen tussen Meppen en Gees een geweldig mooi gebied in; veel Hooglanders en een meer met heel veel vogels. Een natuurfotograaf is daar ook gestopt en vraagt aan míj of in de verte een ooievaar staat. Natuurlijk kan dat, zeg ik, vorige week zaten ze ergens in een weiland. Dus hij zet zijn groothoeklens richting de vogel en zal het thuis nóg groter maken of hij dat geluk heeft gehad.

tussen Gees en Meppen (2)

Er is onderweg heel veel groen te zien, je kunt echt heel ver kijken. In de bossen zijn de heidevelden uitgebloeid. Jammer, want nu komen we in een gebied waar heel veel heide is.

We stoppen even bij de Vossenheugte en genieten daar van een kopje TikTak koffie met een perentaartje-caramel. En als we even naar de wc willen, worden naar buiten gestuurd; een plaatje….

Vossenheugte (9)

Ik krijg na zo’n 43 km toch flink last van mijn achterwerk, dat is niet meer te doen, dus ik stap even af. Het is nog maar een stukje, maar ik kan niet meer zitten. Dan stap ik weer op, want 2 km. lopen wil ik niet, even verbijten en laatste stukje doorzetten. 45 Km is dus echt wat te veel van het goede!

Misschien moet ik toch maar eens kijken of de zenuwen dichtgebrand kunnen worden…..

We hebben voor vandaag geen aardappelen in huis, dus het wordt een luxe frietje én de XXL frikandel als extra!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade