Einde Vakantie 2020

12 september 2020 - Uden, Nederland

Zaterdag 12 september 2020

De dag van vertrek.  Gisteren al wat voorwerk gedaan, goed geslapen. Nog even buiten ontbijten. Brood gisteren al belegd met laatste eitjes, alles al afgewassen in afwasmachine, dus nu alleen wat glazen en theemokken met de hand afwassen, chalet vegen, opruimen, alle kasten controleren, koeling leeg en om 09;00 uur rijden maar.

Het is rustiger op de weg dan twee weken geleden en we zijn om 11.00 uur thuis. Auto leeg, kratten leegruimen en dan struikel ik buiten. Mijn linkervoet slaat dubbel en ik vang mezelf op met mijn handen. Ik blijf even liggen en Herman vraagt of het gaat.  Ik zeg hem, laat maar even, mijn enkel doet pijn. Hij helpt mij overeind en ik ga in een stoel zitten. Koude doeken op mijn voet. Als ik mijn linkerarm neerleg voel ik dat het niet goed zit. Op dat moment komt Brian naar me toe en belt de huisartsenpost. Triage vragen en om 14.30 uur kan ik komen, melden bij spoed.

Triage vragen en naar huisarts. Weer triage vragen en ik vraag ook om een foto van mijn duim, die blijft pijnlijk. Ik wordt opgehaald en kom bij de volgende pijnpoli. Triage vragen, en dan wordt het duidelijk dat dit nergens doorgegeven wordt via de computer. Een tetanusprik volgt en ik krijg een Katrien pleister!

pleister

Dan foto’s maken. 3x. Bij de pols zegt ze, ik zie al een breukje. De duim wordt door een andere arts beoordeeld en die hoor ik niet. Ik krijg een briefje mee voor de receptie en die zegt: dus u mag naar huis. Ik zeg: "Dat is raar, net zei ze dat ze een breuk zag en van de duim weet ik het niet." Ze belt en dan blijkt het briefje verkeerd ingevuld te zijn: twee breuken. De vrouw van receptie zegt dan: "goed dat u reageert!"

Dus volgende kamer en ik heb keus uit blauw en rood…   Een zwelling spalk wordt aangelegd, volgende week terugkomen.

in spalk

Lopen gaat langzaam en ik heb meer blauwe plekken, een dikke knie en een gekneusde rib, maar alles komt goed