Coronatijd, Hotel Veldenbos Nunspeet

13 juni 2020 - Nunspeet, Nederland

Tsja, als Vakantieveilingen niet meewerkt moet je toch je bonnen gebruiken. Dit was de laatste dag dat het het nog geldig is dus vooruit maar. De keuze is niet reuze: op bepaalde dagen kun je alleen naar Groningen, en op deze datum ook nog in Nunspeet. Al veel eerder heb ik contact met VV gehad, maar het helpt niet.

Herman is niet blij als ik het begin mei vertel: ik heb een hotel geboekt. Hij denkt dat het meteen het komend weekend is, maar is stel hem gerust; 7 juni is de dag.

Dus we vertrekken en voor het eerst maken we kennis met de 100 km per uur, waar we eerst 130 km/u mochten, dus de reis duurt iets langer, maar we hebben de tijd. Om 15.10 uur komen we aan en deze keer hebben we een hotel tegen het centrum van Nunspeet aan. Bij binnenkomst meteen je handen ontsmetten. De receptie is even onbezet en er is een Coronascherm. We worden netjes te woord gestaan. Omdat ik er een ontbijt bij heb geboekt krijgen we nu een formulier om in te vullen. De keuze: een Engels, een Frans of een Healthy ontbijt. We kiezen beide voor het Engels ontbijt.

Hotel Veldenbos

We hebben een bon voor overnachting met welness, maar je snapt het al, die is dicht. Er wordt met geen woord over gerept.

We hebben kamer 107, de trap op, door een deur, linksaf, trappetje af en we zijn er. Niet al te groot, een hele kleine doucheruimte, maar verder wel netjes en lekker, boxsprings!

We gaan eerst even koffie drinken met een stukje Apfelstrudel (die komt uit de vriezer, want komt veel later, lekker warm).

Koffie drinken in restaurant

In Lelystad heb ik een restaurant geboekt. Dat moest ook op tijd, want tijdens deze Coronatijd is er beperkt plaats. Dat blijkt wel. We gaan op tijd weg, wellicht wandelen daar. Maar het Centrum is ver te zoeken, moeilijk aangegeven, dus dat wordt het niet. Dus we zijn wat eerder bij het restaurant. Het is een piepklein restaurant, waar nu 4 zitjes zijn. En het zit zó krap, dat zelfs Herman klem zit. Er zit nog een ander stel en later komen er 4 personen bij, die toch aan één tafel mogen zitten, ze zijn ook samen in één auto gekomen. Dan komen er nog 2 personen eten halen. Als deze het zó moet overleven.....

Tajine restaurant

We hebben gekozen voor een Verrassingsmenu, maar als je de kaart hebt gezien is de keuze toch al niet reuze. Kip of lamsballetjes. Dus wat krijgen we? Lintsensoep (wel te eten), twee Tajines, één met lamsballetjes en één met kip. Dan zit er groentes, aardappels en saus bij. Genoeg te eten dus. Pas veel later krijgen we vers gebakken broodjes, dit is om je bord en Tajine schoon te maken door het erin te dopen of te vegen.

Als toetje lekker ijs met slagroom en chocoladesaus.

Als we terug zijn in Nunspeet gaan we nog even het centrum in. Dat blijkt verderop in de straat te liggen. Ook hier is voor het winkelend publiek de Coronaroute aangegeven; rechts houden. Nunspeet is een gereformeerde plaats, dus veel is er niet te doen. Wel een leuk centrum.

Als we lekker geslapen naar beneden gaan, kunnen we zien dat er niet veel gasten zijn. Er zijn 4 tafels bezet. Je mag gaan zitten waar je wilt (dus aan het raam) en de bestelling wordt op een bord geserveerd. Koffie/thee en sap kun je zelf halen (door de pijlen te volgen).

Coronapijlen volgen in restaurant

Dan is het tijd om terug te gaan, want Herman gaat vanmiddag weer de Muzemobiel rijden.

Conclusie: tijdens de Coronatijd is het rustig, overal. Er is niets te doen en je houdt rekening met mensen om je heen. Vakantieveiligen had coulant moeten wezen door de tijd te verlengen, zodat je meer keuze hebt uit hotels.