Berlijn 17-22 april 2019 Woensdag 17 april

17 april 2019 - Berlijn, Duitsland

Woensdag 17 april 2019

Om 04.00 uur bed uit. Toch wel wat geslapen en gisteren alles ingepakt dus klaar voor vertrek. De weersvoorspellingen zijn geweldig, dus een vest mee en daar gaan we.

De rit naar Amsterdam verloopt voorspoedig. Natuurlijk zijn er ’s nachts wegwerkzaamheden, maar het is rustig dus we zijn mooi op tijd bij het Mercure Hotel in Amsterdam. Daar kunnen we onze auto voor een weekje parkeren (natuurlijk wel tegen vergoeding). Als we aankomen is de bus al daar, maar het is nog niet zo heel druk. Onze koffers komen dan ook ver achterin de bagageruimte terecht. Natuurlijk heb je altijd vertraging met zo’n aantal mensen (zo’n 65 personen) en om 06.20 uur vertrekken we dus echt.

Het is flink druk op de weg en soms rijden we echt wat langzamer, maar we gaan voorspoedig. We hebben eerst een stop in Apeldoorn, waar we een andere chauffeur krijgen en ook daar stappen nog wat mensen in.

Onderweg wordt natuurlijk 2x een pauze gehouden voor de nodige plasjes en als we dichterbij Berlijn komen wordt het ook drukker. Voordat we bij het Holidy Inn Hotel zijn, zijn we een uur verder! Om 16.00 uur komen we dan ook echt aan.

De IC-medewerker gaat de bus uit om de sleutels te halen en vraagt ons te blijven zitten, maar dat lukt dus niet. De chauffeur gaat de koffers uit de bus halen en zet ze op straat. Steeds meer mensen gaan de bus uit en het wordt dan ook chaotisch als de hotelsleutels naar buiten komen. Iedereen wil natuurlijk zijn sleutel. Dan blijken nog niet alle sleutels klaar te zijn……. IC is weer bezig!

De kamer is ruim en netjes. Er staat een fles water op een tafel met twee glazen, maar die hebben we niet nodig. Later blijkt dat in sommige kamers de fles al geopend was en gevuld met kraanwater! Afblijven, glazen niet gebruiken dus. Op de tv-kast staat een waterkokertje en wat kopjes. Koffie/thee/suiker/melk is ook aanwezig. Dat is een goed welkom!

We eten in de eetzaal in buffetvorm. Dat is de komende week iedere keer hetzelfde, met afwisseling van de soorten vlees.

Om 19.00 uur vertrekken we naar Spandau, repetitie in de St. Marien im Behnitz kerk, Behnitz 9, 13597 in Berlijn voor de eerste gezamenlijk repetitie. Wat een mooie kerk!

Sanct Marien Kirche Spandau 2

We ontmoeten dus de leden van het Spandauer Chor en hun dirigent. Aparte mens….

Moe gaan we weer richting hotel…. Morgen weer repetitie.