Vakantie Overijssel 28 april - 6 mei 2018

1 mei 2018 - Enschede, Nederland

Dinsdag 1 mei: 09:40 uur tijd om op te staan.

Het heeft vannacht flink gestormd. Herman is er zelfs uitgegaan om luifelstokken vast te zetten. De wind is gekeerd, dus de weersomslag komt eraan. Het is goed koud geweest, als we buiten staan is het slechts 4 graden.

We besluiten Gronau, net over de grens, te gaan bezoeken. Daar aangekomen is alles afgesloten, o ja, 1 mei: heel Duitsland vrij.Gronau 2

Dan maar naar Enschede, dat is niet zo ver meer. Daar aangekomen is het erg druk, vooral Duitsers. Maar gezellig druk in het centrum en er is een markt. Als ik in een winkel bij de kassa sta hoor ik de vrouw voor mij zeggen: Duitsland-dag vandaag, hé?.Enschede (14)

Op de markt nemen wat te eten, want er is een heel plein met vaste kramen: via, worst, friet, hamburgers, vis, aardappels op een stokje gedraaid en meer.

Wij hebben onze auto bij een supermarkt gezet en doen daar de boodschappen voor vandaag en Herman boft: lentebok in de aanbieding.

Uit Enschede komen is ook een tour, de file richting Duitsland begint al. Eenmaal bij de splitsing Duitsland/Weerselo wordt het rustiger. Het stormt nog steeds, maar de zon schijnt nu en het is 13 graden; dat gaat de goeie kant op.

1. Marjo:
    8 mei 2018