Vakantie Lorch 22 juli t/m 8 augustus Braubach

5 augustus 2017 - Braubach, Duitsland

Zaterdag 5 augustus.

We plannen om dinsdag naar huis te gaan, dus we hebben nog eventjes. Vandaag gaan we via de B42 naar Braubach te komen, want gisteren hebben we in Rudesheim gezien, dat de wegomlegging naar Koblenz opgeheven is.
In St. Goarshausen tanken we voor € 1,23 per liter E10 benzine, echt waar! de tank helemaal vol. IMG_20170805_120045 tanken voor € 1,23Herman vraagt voor de zekerheid (altijd die onzekerheid van hem) hoever hij kan komen. Naar Braubach zeker, en Lahnstein kan ook nog, daar wordt de A61 aangegeven. Dus met de caravan wordt het dinsdag deze route, denken we.
De wegwerkzaamheden liggen grotendeels stil vanwege de vakantie.
De Braubach parkeren we net buiten de poort en gaan het stadje in. Prachtige vakwerkhuizen met op een gevel de hoogwaterstanden aangegeven....IMG_20170805_125540  Braubach De route in het stadje loopt van het ene kasteel naar het andere. Op bijna alle gevels staan spreuken. Blijkbaar is dit stadje gespaard gebleven van oorlogsverwoestingen, want dit is te lezen op een gevelplaatje. Leuke steegjes, inkijkjes, deuren en nog wat.IMG_20170805_125249  Braubach
We willen de route terug niet over de B42 maar over de touristische bergroute volgen en komen door hele kleine plaatjes. Het is blijkbaar vandaag een dag voor ouwe auto's, want die komen we geregeld tegen.
Uiteindelijk komen we achter St. Goarshausen uit en doen daar onze boodschappen, want we komen langs de supermarkt. Deze keer geen broodjes frikadel/leberkase voor € 1,= want hier heerst een andere bakkerij. Nou ja, we komen niets te kort.
Op de camping nog even genieten van het uitzicht, en dan stroomt het weer vol met campers. Die blijven meestal maar een dag en trekken dan weer verder.

Deze week stromen berichten van foute eieren uit Nederland 's avonds op de radio binnen. De volgende dagen volgen er meer berichten, maar wij hadden al eieren gegeten! IMG_20170805_164713 foute eierenIn de winkels worden alle eieren verwijderd en komen er bordjes, dat er nu eieren alleen uit Duitsland komen.