Vakantie Lorch 22 juli t/m 8 augustus Rüdesheim

4 augustus 2017 - Rüdesheim am Rhein, Duitsland

Vrijdag 4 augustus.

Eerst lekker uitslapen en dan naar Rüdesheim. Fietsen mee, zodat we de hele stad in de lengte kunnen doen.
We parkeren net buiten de stad bij de supermarkten en vandaaruit is het niet lang fietsen richting het centrum. We rijden langs de boulevard en plaatsen onze fietsen bij het Parkhotel. Vandaar lopen we de stad in, waar we eerst op de Marktplatz uitkomen, waar een kerk staat. IMG_20170804_122529 RüdesheimDe deur staat open, dus we gaan naar binnen.
Als we dit gehad hebben gaan we rechtdoor. Rüdesheim is heel mooi, we zijn daar eerder geweest, toen we in Boppard campeerden. We nemen nu echt alle tijd. Het is prachtig weer,  dus zoals altijd goed druk. We komen bij Kathe Worth, IMG_20170804_124157 Rüdesheimde 365 dagen kersmiswinkel, alom bekend. Ik ben daar eerder geweest, want ik spaar mini-kerststalletjes met enkel Maria, Josef en kindje Jezus. Ik kom er eentje tegen, die ik zeker nog niet heb. De duurdere laat ik altijd links liggen, want het moet leuk blijven. Bij deze winkel is nu een schuitjeslift naar boven, die was er toen echt nog niet.
Herman vind twee VW Samba T1 in het rood, in een en dezelfde winkel, die hij nog niet heeft. We lopen deze keer nog even rechtdoor, waar de muziekchallet is. Het is dan 13:00 uur en er klinkt muziek.IMG_20170804_130725 Rüdesheim Muziekmuseum Naar binnen gaan we niet, want het is een museum en daar zijn we niet zo van. We zijn al langs de drukste steeg gekomen, dus daar gaan we zeker in, want het is er schitterend met zijn mooie gevels, terrassen, winkeltjes.
Er klinkt muziek op de terrasjes. Ik vind nog een kerstwinkeltje, dat er mee ophoudt, dus alles voor de helft. Ik kom toch nog met een aantal stalletjes naar buiten, welke ik nog niet had. Als je nog geen kerststal had of uitgekeken bent, ben je nu goedkoop uit.
Er zijn klokkenwinkeltjes, van je koekoek, waarbij het in Euro's en in S aangegeven staat wat de prijzen zijn. Bij de grotere koekoeksklokken staat zelfs Free Shipping, voor de toeristen die deze niet mee het vliegtuig kunnen meenemen.
Als we deze straat hebben gehad halen we de fietsen weer op, zodat we nog verder kunnen, richting het station. Daar kun je nog het standbeeld zien, waar we eerder met de stoeltjeslift naartoe zijn geweest.IMG_20170804_145059 Rüdesheim het station
We komen nog langs een mooi gebouw en een kasteeltje en ik maak de laatste foto's van Rüdesheim. Dan fietsen we terug naar de supermarkten en doen daar onze boodschappen voor vandaag.
Terug op de camping eerst verse koffie zetten en natuurlijk opdrinken met het volle uitzicht op de Rijn. Hierna gaan we een schaal bramen plukken, want die zijn er nu volop. We lopen deze keer de camping af, linksaf de berg op, tussen de druivenranken. Er loopt een weg omhoog, maar de grootste en mooiste bramen IMG_20170804_164836 Lorch, zo genoeghangen precies ophoog, naast de druivenranken. We moeten door de voren van de tractor en de liggende bramenstruiken. Ze prikken dwars door je schoenen heen. We plukken een schaaltje vol en gaan dan de weg weer op. Schoenen uit en doornen trekken, want het zit aan de onderkant vol met die dingen.
Een prachtig uitzicht vanaf de berg, weer een ander punt om over de Rijn te kijken.

IMG_20170804_164901 Lorch

1. Marjo: